Zeg ja tegen NoFly

Bekendheid genereren voor Nufarms biologische product NoFly? Bij Blue Zoo vertalen we communicatievraagstukken naar een digitale communicatiestrategie, duidelijke doelstellingen en een hands-on aanpak. Onze jarenlange samenwerking met Nufarm Benelux is daar een perfect voorbeeld van. Samen met Reach Brand Storytellers zetten we onze tanden in dit project.

Rode tomaten die aan een tomatenplant hangen.

Strategie en doelstelling

We startten het project met een kick-off meeting. Een uurtje graven in doelgroepen, USP’s van het product, actualiteit in de markt en de échte zorgen van de telers, zorgt ervoor dat onze Zoo Keepers een duidelijk beeld hebben van wat de klant wil bereiken. Nadien verzamelen, categoriseren en verwerken we deze info tot een campagnestrategie. Een stapel A4’s op de boterham van onze klant? 🍞 Nee: we vatten de belangrijkste elementen samen in een behapbare presentatie zodat alle neuzen in dezelfde richting wijzen. Recht op onze doelstelling af! 

Met een print-campagne verzorgd door onze partner, Reach Brand Storytellers, social media coverage en een diepgaande Google campagne doelen we op het vergroten van de bekendheid van het biologische product, NoFly.

  • Onze prioriteit: de effectiviteit en voordelen van NoFly communiceren naar de doelgroep.
  • Onze doelgroep: glastuinbouwers en landbouwadviseurs in Vlaanderen en Nederland.

Uitrol

De gedefinieerde doelgroepen uit de strategie vertalen we in custom Google audiences. De eindeloze mogelijkheden met dit soort doelgroep zorgen ervoor dat we het kaf van het koren kunnen scheiden. Deze audiences zetten we in voor de Display en YouTube campagnes: echte awareness-creators. De glastuinbouwers die nog nooit van NoFly hadden gehoord, maakten er nu al een eerste, tweede en derde keer kennis mee via stilstaande beelden en videomateriaal. 

De doelgroep die al een stapje verder staat in het beslissingsproces, vangen we op met Google Search ads. Door te adverteren in zoekresultaten van een weloverwogen lijst aan keywords, zorgen we ervoor dat het websiteverkeer naar de landingspagina over het product een flinke boost krijgt. Bovendien vindt de doelgroep daar alle informatie die hij nodig heeft om de implementatie van NoFly in hun strategie te beginnen overwegen.

Een voorbeeld van een Google advertentie van Nufarm.

Resultaten

Met bovengemiddelde click-through rates en meer dan 16.000 kliks op de teller, verspreid over de twee regio’s, kunnen we stellen dat we een geïnteresseerde doelgroep hebben gezocht, en gevonden! Mooie resultaten, daar waren we het met onze klant en partner unaniem over eens.

De campagnelooptijd van een viertal maanden zorgde ervoor dat er voldoende tijd was om over de volledige lijn het onderste uit de kan te halen. Alfabettesting (een stapje verder dan de gekende A/B-testing) van doelgroepen en ad content leverde interessante, onmiddellijk toepasbare insights op om mee te nemen naar komende campagnes. Zo kunnen we keer op keer de efficiëntie van campagnes verhogen, en de return voor de klant zo groot mogelijk maken. Performance, inderdaad. 👏

Naast mooie cijfers kregen we ook van Nufarm te horen dat er tijdens de campagne heel wat meer interesse getoond werd in NoFly. Zo kregen ze vraag naar het product van telers en adviseurs. Mission accomplished!

Een voorbeeld van een Google advertentie van Nufarm.

Wil je ontdekken welke impact Google campagnes voor jou kunnen hebben?

Wij helpen jou met een resultaatgerichte campagne! Geef een seintje, dan plannen we een vrijblijvend gesprek in.

Blue Zoo 3 lichtblauwe blobs in verschillende maten