Strategische Communicatie

Stevige communicatiefundamenten en een duidelijke merkidentiteit. Dat zijn de basisingrediënten van elke geslaagde marketingaanpak. Wie ben je, wat doe je, naar wie communiceer je en vooral waarom? Het lijkt eenvoudig, maar dat is het niet.

De kracht van een communicatiestrategie

Als je zelf niet weet wie je bent en waar je voor staat, kan je dit ook nooit communiceren naar anderen. Tijd om een stap terug te nemen dus. Enter de doordachte communicatiestrategie, die de basis vormt voor al je marketingactiviteiten. Van social media post en mailing tot nieuwsbrief.

illustratie van een schaakbord met enkele pionnen. witte achtergron met een blauwe blob en enkele oranje vierkanten

Het 4M+ model

We brengen jouw bedrijf volledig in kaart, op basis van ons eigen framework dat gebaseerd is op jaren ervaring en expertise. Zo krijgen we alle neuzen in dezelfde richting.

Model

Samen definiëren we de core van je bestaan: wat doe je en waar sta je voor?

Icoon van oranje en lichtoranje values met transparante achtergrond

Market

Welke doelgroepen zijn relevant voor jouw communicatie? Deze werken we tot in detail uit om ze optimaal te bereiken.

Icoon van oranje en lichtoranje mensen die roepen met transparante achtergrond

Message

We bekijken wat je precies wil communiceren. Dit omvat de belangrijkste boodschappen die je als bedrijf uit wil dragen.

Icoon van oranje en lichtoranje potlood met een tandwiel met transparante achtergrond

Media

Het (digitale) communicatielandschap is heel divers. We bepalen samen waar je actief moet zijn voor de beste resultaten.

Icoon van oranje en lichtoranje duim omhoog en hashtag met transparante achtergrond

Bepaal jouw communicatiefundamenten

Om jouw communicatie naar een hoger niveau te tillen, zorgen wij voor een strategische basis. Hoe uitgebreid die is, kies je helemaal zelf.

Wake-up sessie

  • Interactieve workshop
  • Doorlopen stand van zaken in onderlinge dialoog na desk research
  • Gericht advies
Icoon van een blauwe en grijze tekstballon met een zwarte 1

Merkidentiteit

  • Bepalen van de bedrijfs- en communicatieparameters
  • Uitwerken van eenduidige communicatiestrategie
  • Optimalisatie of creatie van huisstijlgids
  • Ontwikkeling van creatief concept

Strategische aanpak

  • Uitgebreid strategiedocument
  • Toekomstgerichte aanbevelingen en doelstellingen

Contacteer ons

Kan de B2B- of B2C-communicatie van jouw bedrijf nog een duwtje in de rug gebruiken? Wij luisteren graag naar je noden en bepalen samen een oplossing op maat.