Social media from scratch voor Anima Research Center

Eind 2021 sloegen we de handen in elkaar met Anima Research Center om hun social media kanalen naar een hoger niveau te tillen, from scratch. En als klinisch onderzoekscentrum komen daar de nodige obstakels bij kijken. Gelukkig zijn onze Zoo Keepers het gewoon om de koe bij de hoorns te vatten en konden we snel de juiste stappen zetten.

2 vrouwen in een medische setting.

Strategie

Met een grondige kennismaking en de nodige dosis achtergrondinformatie als basis, werd er een op maat gemaakte social media strategie opgesteld. Hierbij lag de focus vooral op community management, aangezien de privacy van kandidaten voor klinisch onderzoek een belangrijk aspect was om rekening mee te houden.

Dankzij deze strategische oefening lagen de grote lijnen van de sociale media aanpak klaar. Doelstellingen? Duidelijk. Doelgroepen? Duidelijk. ✅ Klaar om de digitale communicatie voor Anima Research Center volledig uit te rollen!

Social media management

We startten met het optimaliseren van de bestaande Facebook- en LinkedInpagina en het opstarten van het Instagramkanaal, waar we een permanente aanwezigheid wilden garanderen. Het was namelijk belangrijk dat de naam “Anima” een top-of-mind positie kreeg en behield bij de verschillende doelgroepen. Een doelstelling die doorheen de volledige samenwerking prioriteit bleef.

We gingen samen met Anima systematisch op zoek naar interessante content topics en werkten die volledig uit: van weloverwogen copy, tot gepaste visual en hashtag research over de verschillende kanalen.

Een voorbeeld van een LinkedIn post van Anima over de launch van de nieuwe website.

Die content adverteerden we voortdurend on page en in dark sinds 2022, waardoor het bereik van de pagina consistent bleef en het merk online de nodige en verdiende aandacht verzamelde. Zo werd het aantal volgers op Facebook sinds de opstart van onze samenwerking bijvoorbeeld verdriedubbeld. 📈

Daarbovenop bleek sociale media de ideale manier om ook trafiek te genereren naar de website. Maand na maand verzamelden we honderden kliks naar de website. De perfecte manier om de website actief te houden en ook de SEO score in Google een boost te geven. Dat verkeer leidde onder andere naar de landingspagina’s rond Anima’s specifieke studies. Door systematisch de juiste mensen naar deze pagina’s te leiden, werden ook steeds nieuwe kandidaten gevonden, zoals bijvoorbeeld voor de Rejuvenate studie.

Een voorbeeld van een Facebook post van Anima over Internationale Dag van de Mentale Gezondheid, op een blauwe blob.

Partner in crime

Als digitale communicatiepartner stonden we steeds paraat met ons advies. Naast het strategische aspect, ondersteunden we hen ook met tips voor beeldmateriaal, contentideeën en optimalisaties voor de landingspagina's. Dankzij onze expertise op het gebied van branding werden de social media kanalen van Anima Research Center optimaal benut om een sterke merkidentiteit uit te bouwen.

Een tekening van handen die een vuist maken op een lichte blauwe blob.

Trots!

Bij Blue Zoo zijn we ontzettend trots op de vruchtbare samenwerking met Anima Research Center. Het was een eer om samen met hen te mogen bouwen aan de gezondheid van morgen en bij te dragen aan hun indrukwekkende groei op sociale media. 💙 

Samen bekijken hoe we jouw social media kanalen optimaal benutten?

Geef een seintje, dan plannen we een vrijblijvend gesprek in.

Blue Zoo 3 lichtblauwe blobs in verschillende maten