Een blauw hart voor Oekraïne

Eind februari, 2022, sloeg het noodlot toe in Oekraïne. Enkele maanden later zijn volledige regio’s in het land compleet verwoest en zijn er talloze onschuldige slachtoffers gevallen. Met een groot hart ondersteunden we de campagne van Artists for Ukraine. Met behulp van social media advertising verzamelden we 2.356 kliks naar hun online veiling. Die opbrengst ging integraal naar Oekraïne.

Vrouw die met haar handen een hartje vormt

Artists for Ukraine

De Oekraïense gemeenschap richtte, met behulp van de kerk en de ambassade, een steunfonds op om slachtoffers van de oorlog in Oekraïne te ondersteunen. Dit fonds richt zich voornamelijk op de financiële ondersteuning van een kinderziekenhuis in Kiev.

Wat begon met één schilderij groeide in één week uit tot een heuse collectie aan kunstwerken. Artists for Ukraine verzamelde werken van Belgische én Nederlandse kunstenaars die hun prachtige werk te doneerden om te veilen voor Oekraïne.

Let the bidding begin!

Ook bij Blue Zoo droegen we maar al te graag een steentje bij door de veiling van online zichtbaarheid te voorzien. We zorgden voor social media advertising waarmee we vooral focusten op het verzamelen van websitetrafiek. Via verschillende advertenties vanuit de Facebookpagina Steunfonds Oekraïne gingen we gericht op zoek naar kunstliefhebbers in Vlaanderen met een hart voor liefdadigheid. En die vonden we! 💪

Mock-up van een gesponsorde Facebookpost voor het Steunfonds Oekraïne OAKGenk

Dankzij de advertenties bereikten we 30.000 personen en verzamelden we 2.356 kliks. Dat betekent dat we aan een gemiddelde cost-per-click van €0,17, de doelgroep rechtstreeks naar de veiling brachten. Eens daar konden ze hun bod uitbrengen. We zorgden niet alleen voor de advertising strategie, we doneerden ook het advertentiebudget.