Overslaan en naar de inhoud gaan
Teamwork header

Zo wordt Blue Zoo deel van jouw team.

Sta jij dagelijks aan het roer van een bedrijf? Dan ken je waarschijnlijk het belang van social media (marketing). Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram of TikTok, daar voelen we ons bij Blue Zoo als een school vissen in het water! 🐟 De stap naar een extern bedrijf is lang niet zo groot als je zou denken. Daarom leggen we hier alvast uit hoe wij deel kunnen worden van jouw team. 

Koffietje? 

Aangenaam! ☕️ We plannen samen een call of meeting, waarin je ons een woordje uitleg geeft over jouw business, de waarden die het bedrijf uitdraagt etc.

Geef ons een korte stand van zaken: zijn jullie al actief op socials, via welke kanalen, wie is er binnen het bedrijf verantwoordelijk voor social media, wat zijn voor jouw bedrijf valkuilen? Of, wie weet is het helemaal nog niet actief in deze online wereld? Ook geen probleem, wij zetten je bedrijf mee op de social media kaart. 

Voorstel 

Op basis van onze kennismaking werken we een voorstel uit. Dit gaat enerzijds dieper in op de strategische aanpak van de campagne (hoeveel berichten, timing, doelgroep,...) en anderzijds ook op het budget. Zo werken we steeds volgens het optimale scenario. Uiteraard gaan we samen met jou op zoek naar een voorstel dat perfect bij de omvang en noden van jouw bedrijf past. Daarna gaan we maar al te graag aan de slag!  

Blue Zoo team

Let’s go! 

Op basis van de input die reeds voorhanden is (bijvoorbeeld: visuals, copy, landingspagina’s,...) gaan wij aan de slag met de strategie. Een soort handleiding voor socials, maar dan perfect op maat van jouw bedrijf. Een document dat we als leidraad gebruiken en gaandeweg optimaliseren op basis van ervaring met jouw doelgroep en content. 
Eens die op punt staat, gaan we van start met het uitwerken van specifieke content, per maand. Hiervoor gebruiken we graag een Trello-bord, een gratis tool waarmee je gemakkelijk ons werk opvolgt en je met feedback mee kan bepalen wat er precies gecommuniceerd wordt. We werken verder tot we landen op een contentplanning waar jullie voor 100% achter staan. 

Een tikkeltje blauwe magie 

Na jullie goedkeuring plannen we de advertenties in. Adverteren doen we uiteraard naar een zeer specifieke doelgroep op maat van jouw doelstellingen. Eenmaal gestart, volgen wij de resultaten dagelijks op en sturen bij waar nodig. Want hoe sterk ons buikgevoel soms ook is, cijfers liegen nooit! 📈 We houden ook het community management in de gaten en zorgen ervoor dat vragen tijdig een antwoord krijgen.

"Blue Zoo denkt goed mee met Nufarm, maakt verrassende content en is vernieuwend.
Maakt overzichtelijke rapporten en stuurt bij waar nodig. Zeer professioneel bedrijf!"

 

- Joyce van der Waals- de Veer 
MarCom assistant Nufarm Benelux

Rapportering 

We vinden het heel belangrijk dat jullie weten waar we mee bezig zijn en wat dit precies oplevert. Daarom nemen we ook uitgebreid onze tijd om te rapporteren. Op maandbasis werken we een rapport uit mensentaal, zodat jullie helemaal mee zijn met wat er de afgelopen maand allemaal gebeurd is op socials, wat goed ging en wat minder goed ging. Dit bevat een globaal overzicht van de berichten per kanaal, inclusief de learnings, conclusies en de individuele resultaten van de verschillende ads. We nemen graag de tijd om het samen met jullie te overlopen, zodat het rapport voor jullie een handige tool wordt om de performance te zien stijgen. 

Pssst.. Uiteraard werken we niet énkel op maandbasis. 😉 Heb jij een éénmalige sales booster nodig, organiseer je een event, of heb je hopeloos veel openstaande vacatures? Ook dan helpen wij je met héél veel enthousiasme verder. Check alvast onze cases voor een nog duidelijker beeld van campagneresultaten. 

Koffietje? Laat hier vrijblijvend je gegevens achter en we maken snel kennis.