
Zo wordt Blue Zoo deel van jouw team
Sta jij dagelijks aan het roer van een bedrijf? Dan ken je waarschijnlijk het belang van online media (marketing). Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Google... Als Blue Zoo Keepers voelen we ons als een school vissen in het water! 🐟 Heb je er zelf wat minder vertrouwen in? Geen zorgen, de stap naar een extern bedrijf is lang niet zo groot als je zou denken. Daarom leggen we hier uit hoe wij deel kunnen worden van jouw team.
Koffietje?
Aangenaam! ☕️ We plannen samen een call of meeting in, waarin je ons een woordje uitleg geeft over jouw business, de waarden die het bedrijf uitdraagt etc. Denk aan een korte stand van zaken: zijn jullie al actief op online media, via welke kanalen, wie is er binnen het bedrijf verantwoordelijk voor social media, wat zijn voor jouw bedrijf valkuilen? Of, wie weet zijn jullie nog niet actief in de online wereld? Ook geen probleem, wij zetten je bedrijf mee op de social media kaart.
Voorstel
Op basis van onze kennismaking werken we een voorstel uit. Dit gaat enerzijds dieper in op de strategische aanpak van de campagne (kanalen, timing, doelgroep,...) en anderzijds ook op het budget. We gaan samen op zoek naar een voorstel dat perfect bij de omvang en noden van jouw bedrijf past. Daarna gaan we maar al te graag aan de slag!

Let’s go!
Op basis van de input die reeds voorhanden is (bijvoorbeeld: visuals, copy, landingspagina’s,...) gaan wij aan de slag met de strategie. Een soort handleiding voor online media, maar dan perfect op maat van jouw bedrijf. Een document dat we als leidraad gebruiken en gaandeweg optimaliseren op basis van ervaring met jouw doelgroep en content.
Eens die op punt staat, gaan we van start met het uitwerken van specifieke content. Hiervoor gebruiken we het liefst een Trello-bord. Dat is een gratis tool waarmee je gemakkelijk ons werk opvolgt en je met feedback mee bepaalt wat er precies gecommuniceerd wordt. We werken verder tot we landen op een contentplanning waar jullie 100% achter staan.
"Blue Zoo denkt goed mee met Nufarm, maakt verrassende content en is vernieuwend.
Maakt overzichtelijke rapporten en stuurt bij waar nodig. Zeer professioneel bedrijf!"
- Joyce van der Waals- de Veer
MarCom assistant Nufarm Benelux

Een tikkeltje blauwe magie
Na jullie goedkeuring plannen we de advertenties in. Adverteren doen we uiteraard naar een zeer specifieke doelgroep op maat van jouw doelstellingen. Eenmaal gestart, volgen wij de resultaten dagelijks op en sturen bij waar nodig. Want hoe sterk ons buikgevoel soms ook is, cijfers liegen nooit! 📈 We houden ook het community management in de gaten en zorgen ervoor dat vragen tijdig een antwoord krijgen.
Rapportering
We vinden het heel belangrijk dat jullie weten waar we mee bezig zijn en wat dit precies oplevert. Daarom nemen we ook uitgebreid onze tijd om te rapporteren. Op maandbasis werken we een rapport uit in mensentaal, zodat jullie helemaal mee zijn met wat er de afgelopen allemaal gebeurd is op de online kanalen. Wat goed ging én wat minder goed ging. Dit bevat een globaal overzicht van de berichten per kanaal, inclusief de learnings, conclusies en de individuele resultaten van de verschillende advertenties. We nemen graag de tijd om het samen met jullie te overlopen, zodat het rapport voor jullie een handige tool wordt om de performance te zien stijgen.
Pssst.. Uiteraard werken we niet énkel op maandbasis. 😉 Heb jij een éénmalige sales booster nodig, organiseer je een event, of heb je hopeloos veel openstaande vacatures? Ook dan helpen wij je met héél veel enthousiasme verder. Check alvast onze cases voor een nog duidelijker beeld van campagneresultaten.