Zo wordt Blue Zoo deel van jouw team

Sta jij dagelijks aan het (marketing)roer van een bedrijf? Dan ken je waarschijnlijk het belang van online media. Facebook, X, LinkedIn, Instagram, Google,... Als Blue Zoo Keepers voelen we ons daar als een school vissen in het water! 🐟 Heb je er zelf wat minder vertrouwen in? Geen zorgen, de stap naar een externe partner is lang niet zo groot als je zou denken. Daarom leggen we je hier graag uit hoe wij deel kunnen worden van jouw team.

Drie mensen van het team zijn aan het lachen naar een laptop.

Koffietje?

Aangenaam! ☕️ We plannen samen een call of meeting in, waarin je ons een woordje uitleg geeft over jouw business, de waarden die het bedrijf uitdraagt, etc. Denk aan een korte stand van zaken: zijn jullie al actief op online media, via welke kanalen, wie is er binnen het bedrijf verantwoordelijk voor social media, wat zijn voor jouw bedrijf valkuilen,...? Het kan natuurlijk ook dat je helemaal nog niet actief bent in de online wereld. Ook geen probleem, wij zetten je bedrijf mee op de social media kaart.


Voorstel

Op basis van onze kennismaking werken we een voorstel uit. Dit gaat enerzijds dieper in op de strategische aanpak van de campagne (kanalen, timing, doelgroep,...) en anderzijds ook op het budget. We gaan samen op zoek naar een voorstel dat perfect bij de omvang en noden van jouw bedrijf past. Daarna gaan we maar al te graag aan de slag!

Een laptop met een welkomswoord op een blob.

Let’s go!

Op basis van de input die reeds voorhanden is (bijvoorbeeld: visuals, copy, landingspagina’s,...) starten we met de opmaak van een strategie. Een soort handleiding voor online media, maar dan perfect op maat van jouw bedrijf. Een document dat we als leidraad gebruiken en gaandeweg optimaliseren op basis van onze ervaringen met jouw doelgroep en content.

Eens de strategie op punt staat, beginnen we met het uitwerken van specifieke content. Hiervoor gebruiken we het liefst een Trello-bord. Dat is een gratis tool waarmee je makkelijk ons werk opvolgt en je met feedback mee bepaalt wat er precies gecommuniceerd wordt. We werken verder tot we landen op een contentplanning waar jullie 100% achter staan.

“Blue Zoo denkt goed mee met Nufarm, maakt verrassende content en is vernieuwend. Ze voorzien overzichtelijke rapporten en sturen bij waar nodig. Een zeer professioneel bedrijf!”
- Joyce van der Waals- de Veer
MarCom assistant Nufarm Benelux


Een tikkeltje blauwe magie

Na jullie goedkeuring plannen we de advertenties in. Adverteren doen we uiteraard naar een zeer specifieke doelgroep op maat van jouw doelstellingen. Eenmaal gestart, volgen wij de resultaten dagelijks op en sturen bij waar nodig. Want hoe sterk ons buikgevoel soms ook is, de cijfers liegen nooit! 📈 We houden ook het community management in de gaten en zorgen ervoor dat vragen tijdig een antwoord krijgen.

Rapportering

We vinden het heel belangrijk dat jullie weten waar we mee bezig zijn en wat dit precies oplevert. Daarom nemen we ook uitgebreid de tijd om te rapporteren. Op maandbasis werken we een rapport uit in mensentaal, zodat jullie helemaal mee zijn met wat er de afgelopen weken allemaal gebeurd is op de online kanalen. Wat goed ging én wat minder goed ging. Dit rapport bevat een globaal overzicht van de berichten per kanaal, inclusief de learnings, conclusies en de individuele resultaten van de verschillende advertenties. We nemen graag de tijd om het samen met jullie te overlopen, zodat het voor jullie een handige tool wordt om de performance te zien stijgen.

Vrouw zittend op de zetel met een tas koffie en in een comfortabele outfit

Pssst... Uiteraard werken we niet énkel op maandbasis. 😉 Heb jij een éénmalige sales booster nodig, organiseer je een event, of heb je hopeloos veel openstaande vacatures? Ook dan helpen wij je met héél veel enthousiasme verder. Check alvast onze cases voor een nog duidelijker beeld van mogelijke campagnes.

Dus, dat koffietje?

Laat hier vrijblijvend je gegevens achter en we maken snel kennis.

Blue Zoo 3 lichtblauwe blobs