Boost je contentstrategie met deze handige tips

Om je doelgroep naar jouw merk te trekken, moet je unieke waarde bieden die elders niet te vinden is. Het volproppen van je sociale media kanalen is niet de oplossing; het bieden van kwaliteit wél. Richt je op het creëren van waardevolle content die jouw doelgroep aanspreekt en hen aanmoedigt om zich aan jouw merk te binden.


Over-the-shoulder-shot van een smartphone scherm op de Instagrampagina van Blue Zoo

Wees authentiek

Veel grote bedrijven en organisaties willen zich onderscheiden op hun social mediakanalen door unieke content te creëren, maar vaak bereiken ze juist het tegenovergestelde: ze lijken allemaal op elkaar. Neem het voorbeeld van nieuwssites. Nieuwsplatformen streven ernaar om als eerste met nieuws te komen, maar tegelijkertijd willen ze ook uniek zijn. Maar maakt het plaatsen van exact hetzelfde nieuwtje als je concurrenten, maar dan net een minuut eerder, je wel bijzonder? Wij vertellen je hoe je het verschil kan maken en opvalt in de massa.

  • Start bij jezelf: Het is belangrijk om eerst je organisatie te begrijpen voordat je communiceert. Zorg ervoor dat je weet wie je bent, waarvoor je staat en wat je uniek maakt. Met deze zaken in het achterhoofd zorg je ervoor dat elke post je merkidentiteit ondersteunt.
  • Kijk eens over de haag: Wat doen je concurrenten? Maak een analyse en breng in kaart wat je kan doen om je te onderscheiden.
  • Relevantie is key: Zorg voor waardevolle content waar je doelpubliek iets aan heeft.
  • Denk aan je doelgroep: Kruip in het vel van je doelgroep en stel je de vraag “wat wil ik zien van bedrijf x?”. Daarnaast kan je de bal ook in het kamp van je doelgroep leggen. Luister naar hen en ga de interactie aan.
  • Less is more: hoe meer posts hoe beter? Wel nee, het is belangrijk om te focussen op kwaliteit. Maak liever 1 goede post dan 5 matige posts. Je zal zien dat dat ene kwalitatief bericht voor meer impact zorgt dan die 5 anderen.

Geduld is een schone deugd

Focus op lange termijn en staar je niet blind op posts die niet onmiddellijk het gewenste resultaat behalen. Want helaas zijn er ook dagen waarop je content minder likes behaalt of er minder reacties binnenkomen. Dit is helemaal niet erg! Mits de juiste strategische aanpak gaan je interacties op lange termijn de hoogte in schieten. Keep the good work going. 💪

Wanneer je je volgers betrokken houdt met relevante content waarover is nagedacht, transformeer je je doelgroep naar fans of zelfs ambassadeurs. Je publiek raakt geëngageerd met je bedrijf. Niet door hen plat te bombarderen met een hoop berichten waaraan ze niets aan hebben. Maar net omdat je content aanbiedt die aansluit bij de behoeften van je volgers. Na verloop van tijd zal je merken dat je fans uit zichzelf actief op zoek gaan naar je kanalen om zeker niets te missen.

Heb jij hulp nodig met het bepalen van je contentstrategie?

Wij helpen je graag! Contacteer ons vrijblijvend.

Blue Zoo 3 lichtblauwe blobs