• Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Instagram - White Circle

Kempische Steenweg 303 bus 200

3500 Hasselt

2020 Blue Kangaroo BVBA

HR-logo-w.png

Met de steun van

Eerder deze week lanceerde Instagram een melding in de nieuwsfeed van haar gebruikers waar ze hen vertelde waar ze correcte informatie kunnen vinden over COVID-19, ook bekend als het Coronavirus. Vandaag lanceert het social mediakanaal 3 nieuwe features om ons allemaal wat dichter bij elkaar te brengen. Hier lees je wat je er allemaal mee kan doen.

1. Donatie-sticker

Sommigen zagen hem al verschijnen, maar binnenkort zal hij beschikbaar zijn voor iedereen: de donatie-sticker. Met deze sticker wil Instagram de drempel om hulporganisaties te steunen verlagen. Bovenaan in het lijstje vind je organisaties die zich inzetten tegen het Coronavirus.

2. Stay Home-sticker

Met de ‘Stay Home’-sticker wil Instagram ‘social distancing’ promoten. Iedereen die de sticker toevoegt aan zijn verhaal zal verschijnen in een openbaar verhaal, dat verschijnt langs je eigen verhaal. Op deze manier wil Instagram tonen hoe anderen omgaan met telewerken, social distancing, …

3. Co-Watching

Als laatste lanceert Instagram ‘co-watching’, één van de vele nieuwe manieren van videochat die we steeds meer zien verschijnen. Met deze nieuwe feature kan je in een videogesprek posts bekijken samen met je vrienden. Maar hoe werkt dat?  Je start een videochat door op het video-icoontje te duwen in je privéberichten. Eenmaal het gesprek gestart is verschijnt er een afbeelding-icoon in de hoek rechtsonder. Klik erop, en starten maar!

Samen tegen Corona​.

Instagram is niet het enige kanaal wat volop inzet op correcte informatie en een gevoel van samenhorigheid. Facebook lanceerde eerder al een ‘Fact-Check’, waar ze Fake News ontkrachten, maar dat zorgde ervoor dat de verspreiding van foute informatie zich verplaatste naar platformen zoals Messenger en Whatsapp, die onderdeel uitmaken van Facebook. Daarom lanceert het team achter deze kanalen nu een gelijkaardige functie op de messaging-platformen. Met een beperking van het aantal mensen naar wie je iets kan doorsturen en de mogelijkheid om meer informatie op te zoeken willen ze de verspreiding van Fake News tegen te gaan.  

En ook 'new kid on the block' TikTok werkt mee aan de verspreiding van betrouwbare informatie. TikToks die focussen op het Coronavirus worden nu voorzien met een melding die de kijkers doorverwijst naar 'de feiten over COVID-19'. 

Volg ons voor al onze updates.
#BlueZooSocialMedia

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram Social Icon