S

Misschien wel het meest underrated communicatiehulpmiddel ooit: Google My Business. Veel (kleine) bedrijven zien het over het hoofd of kennen het bestaan nog niet. Gelukkig heeft het heel wat voordelen en is het makkelijk op te zetten. En ohja, 't is gratis!

Waarom Google My Business?

Het verbetert je SEO
Je SEO (Search Engine Optimization) verbetert naarmate je website relevanter wordt aan het zoekwoord. Dat doe je bijvoorbeeld door je website te voeden met content of links. Google My Business is een extra methode om die vindbaarheid van je site en bedrijf te verbeteren. Zo ben je beter te vinden via Google Search en Google Maps.

Belangrijke links meteen bij de hand

Zeker via mobile is deze feature van Google My Business meer dan welkom. Je doelpubliek zoekt je bedrijf op en kan meteen doorklikken naar de routebeschrijving, website, telefoonnummer... Zo wordt de drempel om je bedrijf te contacteren of te bezoeken drastisch verlaagd. Dat de openingsuren er meteen te vinden zijn, is natuurlijk zeer mooi meegenomen. 

 

Reviews van klanten

Reviews zijn even belangrijk als feedback van een vriend. Ga het dus niet uit de weg. Slechte beoordelingen zijn een kans - geen bedreiging! Door te reageren op reviews ga je het gesprek aan en is het een kans om je bedrijf te versterken.

Statistieken

Wat Google My Business al helemaal interessant maakt, zijn de statistieken. Google My Business vertelt je via welke zoekwoorden je bezoekers op jouw site terecht zijn gekomen. Daarnaast laat het je ook zien of het via Search of Maps was, waar ze op geklikt hebben (routebeschrijving, telefoonnummer...), hun locatie, hoe vaak je foto's zijn weergegeven, hoe vaak jouw Google My Business account is weergeven enzovoort. Kortom: veel insights om je verdere communicatie op af te stemmen!

Wat kan je er nog meer mee?

Posts plaatsen

Een mooie case klaarliggen, een niet-te-missen actie of een nieuwe klant aan de haak geslagen? 't Zou zonde zijn moest je doelpubliek die info niet meekrijgen. Via Google My Business kan je zulke updates een plaats geven en geeft het jouw doelpubliek een extra reden om je website of je bedrijf te blijven bezoeken.

Foto's toevoegen

Men krijgt graag op voorhand al een goed beeld van wat men van je bedrijf kan verwachten. Voeg dus regelmatig foto's van producten, behind-the-scenes, gerechten etc. toe aan je Google My Business. Zo wek je tenslotte de interesse.

Gratis website

Stel, je hebt geen website. Is Google My Business dan wel bruikbaar? Absoluut! Google geeft je zelfs de gratis optie om via deze weg een website aan te maken. Weliswaar vrij basic, maar voor veel bedrijven biedt dit al een zeer grote oplossing.

Zo stel je Google My Business in:

  1. Surf naar https://business.google.com/

  2. Hier maak je je account aan: e-mailadres, bedrijfsnaam, contactgegevens, adres...

  3. Zodra Google je adres heeft ontvangen, sturen zij je een kaartje op om je adres te verifiëren.

  4. Eens je het kaartje ontvangen hebt, vul je de code in in je Google Business account.

  5. Klaar!

Eens jouw Google My Business op punt staat, kan je via bovenstaande links steeds inloggen om je statistieken op te volgen, updates te plaatsen, foto's toe te voegen....

Succes!

Volg ons voor al onze updates.
#BlueZooSocialMedia

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Instagram - White Circle

Kempische Steenweg 303 bus 200

3500 Hasselt

2020 Blue Zoo BV

HR-logo-w.png

Met de steun van