
Porsche oldtimers op onderhoud.
ProSpeed Engineering is dé specialist voor classic cars en oldtimers. Van Porsche tot Chevrolet: de experts uit het warme Zonhoven staan klaar om klassieke auto’s weer in volle glorie te herstellen. Nu de oldtimers nog. We gingen daarom aan de slag met een concrete leadcampagne en duidelijk doel voor ogen: zoveel mogelijk (Limburgse) oldtimer liefhebbers overtuigen voor een check-up bij ProSpeed Engineering.
Positieve ROAS én ROI
Laten we meteen met de deur in huis vallen. De campagne was een schot in de roos! Dankzij de campagnes leverden we aan de lopende band leads aan, voor een gemiddelde cost-per-lead van €9. Dankzij zo’n relatief lage CPL en de waarde van een lead voor ProSpeed Engineering, leverde de campagne zichzelf weer op. Positieve ROAS? Check!
"If we learn from each success, and each failure, and improve ourselves through this process,
then at the end, we have fulfilled our potential and performed well."
- Ferdinand Porsche
Aanpak
We maakten in de aanpak een mix van on-page en dark communicatie. On-page focusten we op de algemene bekendheid en website trafiek. Zonder bekendheid en vertrouwen gaat je salescampagne minder (of niet) aanslaan. Ook hier zagen we de kracht van tailored social media communicatie en continue optimalisatie. Met een gemiddelde CTR van 2,54% en CPC van € 0,10 behaalden we zeer kostenefficiënt en relevant meer websitebezoekers.
In dark activeerden we een concrete leadcampagne om relevante e-mailadressen en telefoonnummers te verzamelen. Dit gaf het voordeel dat we zeer specifiek konden adverteren naar échte oldtimer liefhebbers en specifiek voor de merken Porsche, Ferrari, Chevrolet en Mercedes (terwijl we on-page eerder algemeen adverteerden over het aanbod van ProSpeed Engineering). Zo’n combinatie werpt z’n vruchten af, omdat je de mix maakt van zowel bekendheid als conversie.
Voor de campagne maakten we 30 verschillende variaties in beeld, copy en headline. Dankzij een korte opvolging en optimalisatie werkten we toe naar 1 advertentie: dé beste advertentie voor onze doelgroep. Of om het in de woorden van meneer Ferdinand Porsche himself te zeggen: "If we learn from each success, and each failure, and improve ourselves through this process, then at the end, we have fulfilled our potential and performed well."

Zelf benieuwd naar een optimale combinatie van on-page communicatie en dark advertenties? Zet je schrap, want wij nemen je graag mee naar coole oorden. Ontdek alles over onze Social Media Iceberg!
Beestig benieuwd naar hoe jij leads kan verzamelen en je social media performance kan opkrikken?
Contacteer ons voor een vrijblijvende kennismaking!
Meer lezen?
Ontdek al onze cases of klik op een logo onderaan! ⬇️