
Een vitesse hoger voor Velodome.
Stromer is het neusje van de zalm onder de speed pedelecs. Fietsenspeciaalzaak Velodome, tevens ook Stromer Retailer of the Year, pakt in Antwerpen uit met deze top e-bikes. Via een social media campagne op maat schakelden we een vitesse hoger en leverden we hen nieuwe leads op via de website. Een schot in de roos!
Welke taken kwamen terecht in onze (fiets)kar?
- versterk de algemene merkbekendheid rondom het merk Stromer en Velodome bij Antwerpenaren 🎯
- lever zoveel mogelijk relevante leads aan voor 3 specifieke Stromer modellen
- verzamel inschrijvingen voor ‘Stromer On Tour’, het lancerings- en opendeurweekend 📅
- stimuleer de verkoop van de nieuwe ST3

Bekendheid in ‘t Stad
Zonder bekendheid heb je geen leads. Vooraleer we dus nog maar konden spreken over sales, was het belangrijk om eerst een klein stapje terug te nemen. De winkels van Velodome bevinden zich vooral in en rondom Antwerpen. Doelstelling nummer 1 was dus om eerst de bekendheid van Velodome als Stromer expert in deze regio te versterken. Gedurende de volledige looptijd van de campagne vulden we de Facebookpagina van Velodome met relevante posts, specifiek over Stromer, die we via geotargeting adverteerden rondom het exacte adres van de winkels.
Oké. En 1 winkel in Brussel. But you get the point.
Koopmotivatie per doelgroep
Waarom koop je eigenlijk een speed pedelec van Stromer? Is dat omdat je dit een goede investering vindt? Of omdat je bewuster wil omgaan met het milieu? Of om de files te vermijden? Of misschien wel omdat je wat fitter wil zijn? Who knows, wij ook niet. Maar elke reden is een goede reden. Daarom stelden we hierin geen compromis en werkten we per koopmotivatie een aparte campagne uit, telkens gericht naar een specifieke doelgroep, via Facebook, Instagram en LinkedIn. Het uitgangspunt blijft overal hetzelfde: koop een Stromer. Maar de invalshoek en de manier waarop je de doelgroep aanspreekt, maakt het verschil. ✅




Stomer on Tour: lanceringsweekend bij Velodome
Om helemaal ondergedompeld te worden in Stromer en om de gloednieuwe ST3 te lanceren, organiseerde Velodome Waasland een gezellig opendeurweekend voor alle fietsliefhebbers. Toegegeven: een event tijdens de pandemie is geen evidentie. Al slaagden we er samen met Velodome wél in. Een Facebookevent en een gerichte campagne later blikken de Stromer-fans terug op een succesvol weekend. 🚴♂️
Product in de kijker
Nadat de nieuwe ST3 Limited Edition zich bekendmaakte, moet uiteraard de verkoop volgen. Via Facebook en Instagram maakten we een campagne op, van teaser tot aan salesgerichte campagnes. Zo bouwden we de interesse en trafiek steeds meer op. Met een groot succes tot gevolg:
- een gemiddelde CTR van 2,03%
- een gemiddelde CPC van €0,12
- een totaal bereik van 109.786 relevante personen
- meer dan 450.000 weergaven
En zo schakelden we een vitesse hoger!