Overslaan en naar de inhoud gaan
Logo Anima Research Center

190 inschrijvingen voor klinisch onderzoek (Anima Research Center)

Rejuvenate is een klinische studie waarbij Anima Research Center onderzoek doet naar spiervermindering bij ouderen. Om zoveel mogelijk deelnemers te werven, schakelden ze onze Blue Zoo Keepers in. Met een gemiddelde kost per klik van €0,18 en een CTR van 2,60% (!) overhaalden we 190 kandidaten om zich in te schrijven. Performance noemen we dat! 🚀 Ben jij benieuwd naar het geheim van dit succes? 

De studie

Anima Research Center is een gespecialiseerd medisch onderzoekscentrum in Alken en Diepenbeek dat al 25 jaar klinische studies uitvoert. Dit jaar starten ze een nieuw onderzoek naar een geneesmiddel om spiervermindering bij ouderen te behandelen. De kandidaten, gezonde mannen tussen de 65 en 75 jaar, verblijven gedurende de studie in het Mezzo hotel in Beringen.

Om er voor te zorgen dat de studie representatief is, heeft het onderzoeksteam genoeg deelnemers nodig. En daarvoor schakelden ze ons in. Via social advertising kunnen wij de juiste doelgroep vinden dankzij specifieke targeting. 

Logo Anima

Our way to go

Met een intensieve Facebookcampagne van één maand lukte het ons om 5.033 kliks te verzamelen. Met behulp van een deep campagne, testten we uit welke combinaties van copy, headline en beeld de beste resultaten verzamelden   Daarnaast kozen we ervoor om de doelgroep op te splitsen.  

  • Doelgroep 1: enkel mannen van 65 jaar of ouder.  
  • Doelgroep 2: mannen en vrouwen tussen 45 en +65 jaar en die interesse hebben in klinisch onderzoek of wetenschappelijk onderzoek.  

Zo bereikten we niet alleen de potentiële deelnemers zelf, maar ook hun omgeving die voor de nodige buzz zorgden. Op basis van de best presterende advertentie stelden we een retargeting campagne op zodat we de twijfelaars een laatste duwtje richting inschrijving gaven. 

De resultaten?

Met een advertentiebudget van €900 bereikten we 98.348 mensen, 193.624 weergaven en een gemiddelde CPC van €0,18. 

Last but not least: de inschrijvingen. Conversiemeting toonde aan dat in totaal 244 kandidaten de procedure startte, wat in maar liefst 190(!) effectieve inschrijvingen resulteerde. Een resultaat om U tegen te zeggen!🚀 

Samen sterker 

Naast rekrutering voor studies, zijn we ook trots om het team van Anima te mogen ondersteunen in hun maandelijks social media management (Facebook, Instagram, LinkedIn). 💪 Samen streven we naar een sterke aanwezigheid op deze online kanalen, waarmee we uiteindelijk het taboe rond klinische studies doorbreken dankzij informatieve en toegankelijke content. 

Nood aan efficiënte targeting op social media? Wij helpen jou met een resultaatgerichte campagne! Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.