Overslaan en naar de inhoud gaan
Nieuwe Facebook Updates

Vaarwel paginalikes!

Je hoeft geen social media manager te zijn om regelmatig een nieuwe Facebook update tegen te komen op het platform. Benieuwd naar de nieuwste verbeteringen? We geven je graag een heads up. 

Facebook rolt een nieuw design uit voor Facebookpagina’s. Op die manier wilt het platform meer mogelijkheden bieden om communities op te bouwen en zakelijke doelstellingen te behalen. Maar wat kan je precies verwachten?

  • Pagina-layouts zijn eenvoudiger en meer intuïtief
  • Een toegewijde News Feed om conversaties te ontdekken, trends te volgen en interactie aan te gaan met vakgenoten en fans 
  • Eenvoudige navigatie tussen een persoonlijk profiel en bedrijfspagina’s
  • Een aangepast systeem voor beheerders waarin je hen volledige of gedeeltelijke controle kan toewijzen
  • Handige inzichten en meer relevante meldingen
  • Veiligheids- en integriteitsfuncties voor het detecteren van spam en accounts die zich voordoen als anderen
Nieuwe Facebook features

Pagina-layout

Wisselen tussen je persoonlijk profiel en een openbare pagina was niet altijd even eenvoudig. Daarom besloot Facebook om dit proces te vergemakkelijken met een nieuwe look and feel. Dankzij een duidelijk en gestroomlijnd systeem, is het eenvoudiger voor Facebook gebruikers om beschrijvingen, berichten en andere belangrijke informatie terug te vinden. 

News Feed en interactie

Voor het eerst brengt Facebook de kracht van de News Feed naar bedrijfspagina’s. Pagina’s kunnen nu conversaties ontdekken en eraan deelnemen. Ze kunnen interacteren met vakgenoten, collega’s en fans. De toegewijde News Feed zal ook nieuwe connecties voorstellen: andere openbare figuren, pagina’s, groepen en actuele content die relevant is voor de pagina. 

Om pagina-conversaties meer zichtbaar te maken voor een breder publiek en om hen vaker te doen verschijnen in de News Feed van volgers, zullen reacties van openbare pagina’s bovenaan de comment section verschijnen. Via dit soort reacties en aanbevelingen, kunnen Facebookgebruikers de pagina rechtstreeks volgen. 

Een doordachte aanpak voor je community management is daarom van essentieel belang. Ben je hier nog niet klaar voor? Laat het ons weten! Samen zoeken we naar een plan op maat van jouw bedrijf. 

Focus op paginavolgers

Het verschil tussen paginalikes en -volgers zorgde al langer voor heel wat verwarring. But worry no longer. Facebook verwijdert paginalikes en focust vanaf nu enkel op paginavolgers. Dit maakt het eenvoudiger voor fans om actief hun favoriete pagina te volgen. Door enkel op deze groep te focussen, komen ondernemingen te weten wie hun échte fans zijn.

Nieuwe Facebook Updates

Verbeterde Pagina Management Tools

We verwelkomen enkele nieuwe Pagina Management Tools. Het duidelijk toewijzen en beheren van beheerdersrechten o.b.v. specifieke taken, is hier een voorbeeld van. Zo kan je op verschillende niveaus toegang verlenen aan specifieke taken die te maken hebben met Insights, advertenties, content, activiteit binnen de community en berichten. Bovendien verzekert dit de veiligheid en betrouwbaarheid van het account. 

Veiligheids- en integriteitsfuncties

Het veiligheidsaspect van Facebook is vandaag de dag niet weg te denken. Haat, geweld, seksueel getinte content of spam-berichten krijgen daarom geen plaats op het platform. Het uitbreiden van geverifieerde pagina’s maakt het daarom makkelijker om berichten en reacties van pagina’s te identificeren. De reactie van een geverifieerde pagina op een openbare post, zal bijvoorbeeld hoger verschijnen en zichtbaar zijn in de News Feed. 
 

Facebook staat niet stil... maar wij gelukkig ook niet! Als social media experts, zijn we steeds mee met de laatste veranderingen op elk platform.

Kan jij wel wat advies gebruiken?

Laat gerust een berichtje achter. Samen kijken we hoe we jouw bedrijf kunnen helpen.