Overslaan en naar de inhoud gaan
Header Black Friday

Black Friday: wanneer het wel werkt.

Laat ons meteen duidelijk zijn: nee, je moet niet (elk jaar) met Black Friday mee doen. Maar als je een campagne lanceert via social advertising, doe het dan goed. Na een goed idee is je uitwerking net zo belangrijk. Wat zorgt er nu precies voor dat je advertentie de juiste aantrekkingskracht heeft? We blikken terug op een aantal opvallende campagnes van dit jaar, want ook wij zaten uiteraard in de doelgroep van vele marketeers. 🎯 

Black Friday advertentie Dunkin Donuts
Black Friday advertentie Dunkin Donuts
Black Friday advertentie Dunkin Donuts

Een beeld dat opvalt, in het juiste formaat. 

Gedurende de hele maand november adverteren verschillende merken tegelijkertijd over komende sales, en Black Friday. Het is dus voor elk merk een uitdaging om op te vallen met een sterk beeld. Je beeld is pas effectief als het ervoor kan zorgen dat je publiek stopt met scrollen, om vervolgens ook de copy te lezen. Zorg er dus voor dat je merk en huisstijl meteen herkenbaar zijn en dat je een erg mobile-friendly beeld gebruikt. 

Maak gebruik van alle middelen. 

Denk gerust verder dan een opvallend beeld. Instagram Reels is nog steeds relatief nieuw op social media. Maak gebruik van de views die je hiermee kan verzamelen. Je hoeft niet enkel in grappige dansjes of how-to video’s te denken. Waarom het niet inzetten als advertentie format? Stronger doet het ons voor! 

Geef je er een unieke draai aan. 

Eigenlijk een beetje een gouden regel op social media: maak het steeds eigen. Het heeft helemaal geen zin om je concurrenten te kopiëren. Denk steeds in functie van je eigen merk en doelgroep, om vervolgens je campagne perfect op te maken volgens wat in dat plaatje past. Want waarom zou het geen Pink of Green Friday mogen zijn? 

PS. TEAM SOUR! 🤷‍♀️

Pink Friday advertentie
Stronger Reels Black Friday

Synergie tussen copy en beeld. 

Social media gebruikers gaan steeds eerst je beeld zien. Pas als het beeld overtuigend genoeg is, gaan ze ook je copy lezen. Zorg er dus voor dat je hoofdboodschap meteen duidelijk is op je beeld en dat de copy het beeld ondersteunt. 👌

In ‘t kort: wat maakt een advertentie een goede advertentie? 

  • het is op maat van je doelgroep (en dus niet noodzakelijk wat jij leuk vindt)
  • benut je huisstijl ten volle 
  • think mobile first 
  • je copy ondersteunt je beeld, niet andersom 

Zo, en nu weet je ook meteen dat onze Zoo Keepers niet vies zijn van een snoepje of een donutje meer of minder. 😉

Leverde  jouw Black Friday advertentie niet helemaal op wat je verwacht had, of kan je algemene websiteverkeer wel een boost gebruiken? Wij staan te popelen! Contacteer ons vrijblijvend.