Hoe gebruiken bedrijven
Instagram Stories?

Sneak peeks, behind the scenes, productlanceringen... Goed communicatiemateriaal is het absoluut. Het ook goed inzetten op social media is andere koek.

Eerder gaven we jullie al 5 tips om advertenties op Instagram Stories beter in te zetten. Via deze weg willen we nog eens benadrukken waarom het onderdeel moet zijn van je totaal communicatieplan.

3 redenen om als bedrijf aanwezig te zijn op Instagram Stories

  • wereldwijd dagelijks 300 miljoen actieve gebruikers

  • meer dan 50% van de bedrijven op Instagram maakte al eens een story

  • ongeveer 1/3 van alle actieve gebruikers kijkt elke dag een story

Social media in het algemeen heeft in veel communicatieplannen of campagnes het doel om trafiek naar een bepaalde link te generen. Via Instagram Stories kan je die extra stroom ook verwezenlijken (naast andere doelen als bekendheid of bereik). Die link kan bijvoorbeeld de homepage van je website, shoppingpagina, blogpost zijn of misschien wel de pagina om je app te downloaden.

59% van alle links in Instagram Stories leidt naar een shoppingpagina. Voor productpromoties dus the way to go.


Cijfers

 

Deze spelers creëerden een campagne, specifiek voor Instagram Stories. Dit waren de resultaten:

Mercedes-Benz Cars UK

  • 2,6 miljoen bereik

  • stijging van 9% ad recall

McDonald's Malaysia

  • 3x meer in-store sales

  • 60% van de doelgroep (millenials) bereikt

Lego

  • CPC verlaagd met 58%

  • CPM verlaagd met 45%

15% - 25%

van alle Instagram Story kijkers gebruikt de 'swipe up' functie en gaat meteen in interactie met de achterliggende website.

Hoe gebruik ik het dan?

Dat er veel mogelijkheden zijn binnen Instagram Story advertising, spreekt een beetje voor zich. Maar zoek het niet te ver:

  • Airbnb vroeg via de pollsticker welke bestemming de kijkers verkiezen;

  • MAC Cosmetics gebruikt stories voor tutorials, bijvoorbeeld stap-voor-stap over hoe je een lipstick aanbrengt;

  • National Geographic neemt de kijkers mee achter de schermen en laat de kunst zien van hoe zij hun foto's maken;

  • één stelt nieuwe programma's voor;

  • Samsonite gebruikt Instagram Story ads als extra push voor acties, zoals Black Friday;

  • Livenation kondigt nieuwe concerten aan;

  • ...




 

Volg ons voor al onze updates.
#BlueZooSocialMedia

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Instagram - White Circle

Kempische Steenweg 303 bus 200

3500 Hasselt

2020 Blue Zoo BV

HR-logo-w.png

Met de steun van