• Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Instagram - White Circle

Kempische Steenweg 311 bus 1.02

3500 Hasselt

2019 Blue Kangaroo BVBA

HR-logo-w.png

Met de steun van

Benieuwd hoe je advertenties in Instagram Stories beter kan inzetten? We geven je 5 tips!

“Stories zijn de nieuwe feed” horen we regelmatig.

 

Hoe dan ook zien we een forse stijging in het gebruik van Instagram Stories, met Facebook in de schaduw en dat ten koste van Snapchat. Als bedrijf heb je hierin een mooie kans liggen om te adverteren met Instagram Stories en zo je doelgroep des te beter en gerichter te bereiken. We geven je 5 tips hoe je deze advertentievorm beter kan inzetten.

1. Optimaliseer in functie van het campagnedoel.

Voor advertenties in Instagram Stories heb je 7 mogelijkheden om je campagnedoel in te stellen via Facebook Ad Manager:

  • merkbekendheid

  • bereik

  • videoweergaven

  • conversies

  • appinstallaties

  • leads genereren

  • verkeer

 

Wat je doel ook is, zorg dat je call to action hier telkens naar verwijst en éénduidig is. Wil je kliks naar de website, laat de oproep om de app te installeren dan voor deze ad achterwege. Als je naar je website linkt, is je landingspagina cruciaal.

2. Benut het hele scherm.

Meer dan eender welke advertentievorm is Instagram Stories “full-screen mobile-oriented content”. Gebruik het volledig scherm om je advertentie te maken en houd er rekening mee dat je doelgroep je ad via zijn smartphone zal zien. Logo’s, tekst, beelden… maak je dus groot genoeg. Je kan er ook voor kiezen om het niet te doen, maar een full-screen zal het steeds beter doen.

3. Video.

Laten we het de gouden regel noemen: video wint altijd.

Wees hier zo creatief mogelijk in en speel eens met kleuren, beelden, gifs… Zorg dat het opvalt.

 

4. Snel en kort.

Je krijgt 15 seconden om je boodschap te vertellen, waarvan de eerste 3 seconden bepalend zijn. Vermeld het belangrijkste element van je boodschap dus eerst.

5. Maak gerust wat lawaai.

De kans dat je doelgroep het geluid wél heeft aanstaan tijdens het kijken naar stories is groter dan wanneer ze door de feed scrollen. Spendeer dus gerust ook aandacht aan je achtergrondmuziek of effecten.  

Succes!

Meer tips of inspiratie nodig?

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram Social Icon