5 aandachtspunten voor je Facebookpagina | Blue Zoo

5 aandachtspunten voor je Facebookpagina

Waar moet je op letten bij het maken van een Facebookpagina? We geven je graag 5 tips mee waarmee je zeker bent dat je goed kan starten.

1. Gebruikersnaam vs. naam

Je ‘gebruikersnaam’ is de @-mention waarmee anderen je pagina kunnen vinden of taggen. Meestal is de gebruikersnaam veel specifieker dan je ‘naam’. Je naam kan je vergelijken met de titel van je pagina, die je paginabezoekers kunnen zien en is meestal verschillend aan de gebruikersnaam.

Denk op voorhand goed na over beide namen. Bestaan deze al? Zijn deze duidelijk genoeg? Het gebeurt vaak genoeg dat men deze achteraf nog wil veranderen, maar Facebook laat dat niet zo makkelijk toe. Beter voorkomen dus en op voorhand goed nadenken.

2. Profiel- en omslagfoto

Op dit gezichtenboek moet je pagina natuurlijk een gezicht heb. Zorg voor een duidelijke snoet, door een herkenbare profielfoto- en omslagfoto te maken. Zet je je logo als profielfoto? Houd er dan rekening mee dat Facebook een rond kader weergeeft in de feed. Een vierkant of rechthoekig logo durft er nog wel eens raar uit te zien.

3. Privacybeleid

Ofja, GDPR. Daar zeggen we al genoeg mee. Zorg dat je privacybeleid gelinkt is aan de versie op jouw site. Hoe beter je publiek geïnformeerd wordt, hoe beter.

4. Website

Voeg ook meteen de homepage URL van je website toe. Op Facebook ga je veel en gericht communiceren, maar je trafiek zal geregeld naar de website moeten stromen. Op deze manier kan jouw publiek alvast rechtstreeks via je pagina de juiste site vinden.

5. “Over ons”

Facebook geeft je een mooie optie om jezelf en/of je bedrijf voor te stellen. Maak daar gebruik van en formuleer een korte omschrijving met sprekende foto. Zo weten je bezoekers meteen wie je bent en wat je doet.

En daarna? 

Eens je pagina op punt staat, start het leuke werk: content maken en adverteren! Laten we je hiervoor al een bonustip geven. En wel deze: fuck likes! Nu ja, page likes toch. Hoe meer page likes je hebt, hoe lager je organisch bereik zal zijn. Dus focus je daar niet op. Focus je wél op engagement, oftewel de interactie, op je posts. Die likes zijn wél van belang.

Kan je wat hulp of inspiratie gebruiken voor je Facebookpagina of ander kanaal? Laat het ons weten, want we helpen je graag.

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Instagram - White Circle

Kempische Steenweg 303 bus 200

3500 Hasselt

2020 Blue Kangaroo BVBA

HR-logo-w.png

Met de steun van